از بین بردن زخم پای دیابتی

بهترین گزینه های درمانی زخم پای دیابتی چیست؟

بهترین گزینه های درمانی زخم پای دیابتی چیست؟

درمان زخم دیابتی در شیراز را می‌ توانید در یک کلینیک معتبر دنبال کنید. متاسفانه امروزه عوامل بسیار زیادی مانند اضافه وزن، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، استفاده از کفش های بی کیفیت و یا عدم توجه به بهداشت فردی به افزایش زخم پای دیابتی کمک می کند. ما قصد داریم در این مقاله شما را با بهترین گزینه های درمانی برای از بین بردن زخم پای دیابتی و همچنین درمان زخم بستر در شیراز بیشتر آشنا کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان همراه ما باشید.

از بین بردن زخم پای دیابتی

بهترین گزینه جهت درمان زخم دیابتی در شیراز در ابتدا می تواند یک معاینه کامل و جامع باشد. کادر ماهر ما در کلینیک، تمامی پوست مرده از کف پا را جدا می کنند؛ چرا که برخی از زخم ها ممکن است در قسمت زیر پوست پنهان شده باشند که شما با برداشتن پوست مرده می توانید زخم واقعی را مشاهده کنید. همچنین میزان آسیب دیدگی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. اما در برخی از شرایط کنترل عفونت می تواند بهترین گزینه باشد. باید برای زخم و کنترل عفونت از پانسمان در این شرایط استفاده کرد.

از بین بردن زخم پای دیابتی

معمولاً پانسمانی که بتواند میزان رطوبت پا را به صورت کافی مدیریت نماید، بهترین ترین گزینه به شمار می‌ آید. استفاده از داروهای آنتی بیوتیک نیز جزء گزینه های اصلی در این زمینه محسوب می شوند. منظور ما از برداشتن فشار از روی پا این است که بهتر است از عصای زیر بغل و ویلچر در این شرایط افراد استفاده نمایند. اما درمان هایپرتریک یکی دیگر از بهترین گزینه ها به شمار می آید که می تواند به بهبود هرچه بهتر زخم های دیابتی کمک کند؛ چرا که با وجود اکسیژن انواع باکتری و تورم از بین می‌رود و بیمار می توانند روند بهبودی خود را به بهترین شکل ممکن طی کند.

درمان زخم بستر

برای درمان زخم بستر در شیراز معمولاً معاینه و مراقبت های بسیار تخصصی پیشنهاد می شود که پشت سر، پشت استخوان خارجی و بین استخوان های کتف بیشترین قسمتی هستند که افراد را به زخم بستر دچار می کنند. برداشتن فشار و تغییر پوزیشن از جمله درمان های اساسی برای زخم بستر به حساب می آیند. همچنین پانسمان های نوین که امروزه برای بازسازی بافت مورد توجه قرار گرفته است، را می توان جزء مراحلی اصلی برای درمان زخم بستر در نظر گرفت.

نحوه مراقبت از زخم پای دیابتی

حال که در مورد روش های درمان زخم دیابتی در شیراز با شما صحبت می کنیم، بهتر است با نحوه پیشگیری و تشخیص به موقع زخم پا نیز آشنا شوید. بهتر است روزانه پای خود را شسته و خشک کنید، این کار می‌ تواند به جلوگیری از عفونت به نحو احسن کمک کند، برای این موضوع از صابون های ملایم استفاده کنید.

مراقبت از زخم پای دیابتی

سعی کنید از انواع تیزی پای خود را دور نگه دارید. خصوصاً پوشیدن کفش های نامناسب می‌تواند زخم پای شما را تشدید کند. ناخن پای خود را به صورت مرتب کوتاه کنید؛ چرا که در غیر این صورت پای شما دچار مشکلات جدی خواهد شد. سعی کنید هر روزه وضعیت زخم پای خود را بررسی کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی هر چه سریعتر به کلینیک تخصصی ما در شیراز مراجعه نمایید.

سخن پایانی

ما در مورد درمان زخم بستر در شیراز و همچنین درمان زخم پای دیابتی به صورت مختصر و مفید با شما صحبت کردیم. امروزه انواع زخم پای دیابتی به صورت درجه ای می تواند عمق زخم را نشان دهد. شما با مراجعه هر چه سریعتر به یک کلینیک معتبر و تحت نظر پزشک می توانید خود را از عوامل خطرزا که باعث تشدید زخم پای دیابتی دور نگه دارید. همچنین بهتر است بدانید که متاسفانه بسیاری از افراد به خاطر سهل انگاری حتی با قطع عضو ممکن است روبرو شوند، به همین دلیل باید دقت بسیار زیادی بیماران دیابتی بر روی زخم پای خود داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.