درمان سریع زخم تازه صورت

درمان سریع زخم تازه صورت

درمان سریع زخم تازه صورت

برای اکثر ماها ممکن است این اتفاق افتاده باشد که صورتمان به وسیله ابزار تیز یا بر اثر حادثه زخمی شده باشد. همه ما در این شرایط با مراجعه به کلینیک درمان زخم شیراز به دنبال پیدا کردن بهترین راه حل‌ها برای درمان سریع زخم‌ها هستیم. زیرا در صورتی که مراقبت صحیح و اصولی از آن انجام نشود، موضع یا حتی زخم خیلی شدیدتر خواهد شد. پس باید هرچه سریعتر به فکر درمان زخم‌های تازه‌ای که در صورت ایجاد شده‌اند، باشیم. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی راه‌ها و مواد گوناگونی در درمان زخم‌ها به کار برده می‌شود که در ادامه این مطلب قصد داریم آن را بیشتر شرح دهیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تعریف زخم صورت

بهتر است قبل از اینکه به بررسی راه‌های درمان زخم‌های صورت بپردازیم، تعریفی از زخم داشته باشیم تا بدانیم در حالت کلی زخم چیست؟ به جراحت یا آسیبی که پوست در آن بریده، سوراخ، پاره یا خراشیده گردد را زخم می‌گویند. از نظر پزشکان درمان زخم شیراز اصولاً مواردی شامل زخم و جراحت می‌شوند که بر اثر یک ترومای شدید یا خفیف پوست آسیب‌دیده یا یکسری اثرهای کبودی یا قرمزی بر روی آن نمایان می‌شوند. پس همانطور که مشاهده کردید، تعریف‌های گوناگونی برای زخم در ناحیه صورت بیان شده است. وقتی قسمتی از سلول‌های پوست از گوشت بدن جدا گردند، را زخم خواهند گفت.

روش‌ های خانگی مفید در درمان سریع زخم صورت

بسیاری از کلینیک‌ های درمان زخم به بیماران توصیه می‌کنند، که با ایجاد زخم در ناحیه صورت و بدن بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، درمان خانگی در وهله اول است. در چنین مواقع می‌توانید تا حدی از گسترش زخم‌ها جلوگیری کرده تا بیمار خود را به یک کلینیک برساند. در ادامه به چند روش اشاره می‌کنیم.

استفاده از زرد چوبه

همانطور که می‌دانید زردچوبه یک ادویه برای غذا است که به آن عطر و طعم خاصی می‌بخشد و با استفاده آن بر روی زخم‌ها موجب کاهش عفونت آنها شده و به ترمیم زخم‌ها کمک شایانی می‌کند. از زرد چوبه به عنوان یک داروی آنتی باکتریال هم یاد می‌کنند. برای انجام این کار باید کمی زردچوبه را با آب مخلوط کرده تا به صورت خمیری درآید. سپس آن را بر روی زخم قرار داد تا هرچه سریعتر موجب درمان و خشک شدن زخم گردد.

به کارگیری آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا را به عنوان مسکن‌ های درد و زخم می‌شناسند. این گیاه در درمان زخم‌ شیراز بسیار مفید عمل کرده است. شکل ظاهری این گیاه به صورت تو پر بوده که درون آنها ژل قرار دارد. همین ژل موجب بهبود زخم صورت خواهد شد. اصولا ژل‌ های موجود در این گیاه یک خاصیت ضد لک و ضد التهابی را دارا می‌باشند. اگر تصمیم دارید روند درمان زخم صورت تسریع پیدا کند، بهتر است ژل آلوئه ورا را با آبلیمو یا گلاب ترکیب و  مانند یک ماسک خانگی آن را بر روی زخم قرار دهید.

درمان سریع زخم تازه صورت

مصرف عسل برای تنظیم PH محل‌ های زخم

تاثیر عسل بر روی زخم‌ها بر هیچکس پوشیده نیست و تاثیر بسیار مستقیمی در بستن سریع محل‌ های بریدگی دارد که موجب می‌گردد آب در محل زخم‌ها جمع شده و از عفونت کردن آن به شدت جلوگیری به عمل آورد. عسل را در میان روش‌های درمان زخم به عنوان یک معجزه می‌شناسند. در ابتدا اثر رطوبت موجود در زخم را کاهش داده و بعد، از رشد باکتری‌ هایی که بر روی زخم صورت در حال پیشرفت هستند، جلوگیری به عمل می‌آورد. برای استفاده کافی است فقط عسل را روی جای زخم‌ها بمالید با انجام این کار یک پاکسازی عالی روی پوست ایجاد می‌کنید.

استفاده از دارویی کورتیکواستروئید

این دارو به صورت تزریق قابل استفاده و استعمال می‌باشد که حتماً باید توسط یک شخص یا فرد متخصص در کلینیک‌ های درمان زخم شیراز انجام گردد. تاثیر این دارو به اینگونه است که پیوند های کلاژن را  شکسته و در نهایت موجب پایین آوردن عمق زخم‌ های پوست می‌شود. از دیگر خواص مهم این دارو خاصیت ضد التهابی داشتن آن است. با داشتن این خاصیت قرمزی، تورم و عفونت را کاهش خواهد داد.

استعمال روغن زیتون

خواص این میوه شگفتی را در همه عالم برانگیخته است. درمان بسیاری از بیماری‌ها اعم ازداخلی یا زخم‌ها زیتون توانسته به خوبی عمل کرده و خود را ثابت کند. همچنین در رویش مو و تقویت پوست روغن زیتون رتبه اول را کسب می‌کند. حالا اگر قرار است برای درمان زخم صورت بدون مراجعه به کلینیک‌ های درمان زخم شیراز آنها را درمان نمایید. باید این نکته را بدانید که حتماً باید مراحل خاصی را قبل از استعمال طی کنید. یعنی در ابتدا روغن را گرم نمایید سپس آن را روی محل زخم قرار دهید و آن را ماساژ دهید با این کار روغن خیلی راحت‌تر جذب خواهد شد.

درمان سریع زخم تازه صورت

مراجعه به کلینیک‌ درمان زخم شیراز

روش‌ها و راه‌ های درمان زخم بسیار زیادی وجود دارد که موجب التیام و بهبود زخم می‌گردد. اگر روش‌ های بالا را انجام دادید اما به نتیجه مطلوب نرسیدید، بهتر است هرچه سریعتر به کلینیک‌ درمان زخم شیراز مراجعه نمایید. آنها با انجام روش‌ های مدرن و دستگاه‌ های مناسب، راهکار های تضمینی را در از بین بردن زخم‌ها به بیمار ارائه می‌دهند. پزشکان متخصص با توجه به شرایط و و جراحت‌ها بهترین و مناسب ترین روش‌ های درمانی را انتخاب می‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.