انواع زخم دیابتی بر اساس عمق

انواع زخم های دیابتی و درجه بندی آن

انواع زخم های دیابتی و درجه بندی آن

کلینیک درمان زخم شیراز انواع زخم دیابتی را به راحتی با کم ترین هزینه درمان می کند. شما باید انواع این زخم ها و همچنین درجه بندی آن ها را بشناسید تا بتوانید به نحو احسن نسبت به درمان و مراقبت آن اقدام نمایید. متأسفانه دیابت از جمله بیماری‌ های است که در سراسر جهان کیفیت و سبک زندگی بیمار را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد. زخم پا یکی از عوارض رایج به حساب می آید که در برخی از شرایط حتی به قطع عضو و ناتوانی منجر می شود و به همین دلیل، شما باید درمان آن را به شدت جدی بگیرید. در این مقاله به انواع زخم های دیابتی و درجه بندی آن اشاره ای مختصر ولی مفید خواهیم داشت.

انواع زخم دیابتی بر اساس عمق

معمولاً زخم های دیابتی را با توجه به عمق آن می توان به 5 گروه دسته بندی کرد. درجه صفر به پوست سالم اشاره می کند. این نوع زخم کاملاً ساده است و شاید نگرانی خاصی به وجود نیاورد. درجه یک جزء زخم های سطحی به حساب می آید که به مفاصل و استخوان ها نیز نفوذ نمی کند. البته زخم های سطحی نیز زخم هایی اپیدرمی و درمی هستند. زخم درجه دو جزء به زخم های عمیق گفته می شود که استخوان و مفصل را آنچنان درگیر نمی کند، اما نفوذ آن به تاندون را نمی توان نادیده گرفت. زخم درجه 3 که با آن آبسه هم می گویند، یک نوع زخم عمیق است که متاسفانه نفوذ آن به استخوان و مفصل بسیار مشکل ساز است. اما زخم درجه 4 گانگرن پیشانی و زخم درجه 5 نیز با گانگرن پا شناخته می شود و شما زمانی که عمق زخم دیابتی خود را بشناسید، صد درصد درمان زخم دیابتی در شیراز را با روال قابل قبول تری می توانید دنبال کنید.

مراحل درجه زخم دیابتی

این نکته را در نظر بگیرید که شما با تشخیص سریع و البته مراجعه زود هنگام به کلینیک درمان زخم شیراز می توانید به بهبود هرچه سریعتر زخم دیابتی خود کمک کنید. چه بسا از قطع عضو هم بتوانید جلوگیری نمایید. درمان تنها با توجه به عمق، اندازه و محل زخم مشخص می شود و متاسفانه روش های درمان زخم دیابت بسیار بوده است، اما هیچ کدام از این روش ها آن چنان که باید و شاید مورد تأیید قرار نگرفته اند. معمولاً درجه هر زخم چهار مرحله را نشان می دهد. این چهار مرحله که به A-B-C-D معروف هستند به زخم های پاک، زخم های غیر آلرژیک، زخم های ایسکمیک و زخم های ایسکمیک آلوده اشاره می کنند. دقیقا با توجه به درجه بندی زخم دیابتی  می توان عمق و عفونت آن را تشخصی داد.

انواع زخم های دیابتی و درجه بندی آن

جلوگیری از ایجاد زخم دیابت

کادر درمان زخم دیابتی در شیراز به بیماران خود همیشه این نکته را گوشزد می کنند که از کنترل قند خون خود به هیچ عنوان غافل نشوند؛ چرا که متأسفانه قند خون اولین و مهمترین دلیل برای ایجاد زخم دیابتی است. البته مصرف گیاهانی از جمله پاپایه، هلیله سیاه ، گزنه، آلوورا و … نیز تا حدودی به درمان زخم های سطحی کمک می کند. اما در مورد زخم هایی عمیق بهتر است هرچه سریعتر به کلینیک درمان زخم شیراز مراجعه کنید. تنها سبک زندگی و تغذیه مناسب می تواند افراد مبتلاء به دیابت را از این نوع زخم ها دور نگه دارد. استرس و استفاده از غذا های ممنوعه عمر این افراد را به شدت کاهش می دهد. البته درد و فشار های روحی را در این میان نباید به هیچ عنوان نادیده گرفت.

سخن پایانی

دیابت همان گونه که شاید شما بهتر بدانید یکی از بیماری های جدی محسوب می شود که شدیدا به سبک زندگی و تغذیه افراد بیمار بستگی دارد. کوچکترین بی توجهی به این 2 مورد، می تواند شدت درد و دردسرهای این بیماری را افزایش دهد. وجود انواع زخم به خاطر بی توجهی به همین موارد است. اما با شناخت درجه بندی زخم ها شما می توانید هرچه سریعتر نسبت به درمان آن به کلینیک درمان زخم شیراز مراجعه کنید. این کلینیک با هزینه ای بسیار معقولانه و منصفانه در کمترین زمان ممکن و با کادری دلسوز و مهربان در محیطی کاملا تمیز و پاکیزه اقدامات لازم را ارائه می دهند. کیفیت و تبحر در کار می تواند برای درمان سریع بسیار اثر بخش باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.